787 مرغداری و دامداری در کردستان مکانیزه می‌شوند

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته شده، 21 هزار مرغداری و دامداری در سطح کشور مکانیزه خواهند شد که در این میان سهم استان کردستان 787 واحد می‌باشد.
تصویر 787 مرغداری و دامداری در کردستان مکانیزه می‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمدفرید سپری؛ رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان امروز در جلسه کارگروه توسعه سرمایه‌گذاری این استان گفت: برای توسعه بیشتر مکانیزاسیون کشاورزی استان کردستان در سالجاری 120 میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات پرداخت به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: این میزان تسهیلات به کشاورزان می‌تواند باعث خرید 763 دستگاه خودرو و ادوات کشاورزی در سطح استان شود و متقاضیان این طرح به بانکها معرفی شده‌اند.

سپری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای افزایش میزان بازدهی و تولیدات طیور، دام و آبزیان وزارت جهاد کشاورزی طرح‌های بسیار مهمی را تدوین نموده است که پرداخت این تسهیلات در راستای این مهم است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته شده، 21 هزار مرغداری و دامداری در سطح کشور مکانیزه خواهند شد که در این میان سهم استان کردستان 787 واحد می‌باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: یکی دیگر از طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی کمک‌های بلاعوض به کشاورزان برای ترویج آبیاری تحت فشار است که در این راستا در سال گذشته یک میلیارد و 910 میلیون تومان به کشاورزان استان کردستان پرداخت شده است.

طاهره ایزدی ـ استان کردستان

309065